Obserwatorzy

czwartek, 16 sierpnia 2012

Trzynaście powodów


Autor : Jay Asher
Tytuł : Trzynaście powodów
Ilość stron : 272
Czas czytania : 4 dni
Moja opinia : Bardzo ciekawa książka i na pewno oryginalna. Na początku nie wciągnęła mnie tak bardzo, żebym nie mogła się do niej oderwać, ale w pewnym momencie... owszem. Muszę także przyznać, że wywołała we mnie silne emocje i momentami czytałam ją z zapartym tchem. Jednak powody w niej opisane były dla mnie nie były powodami dla popełnienia samobójstwa.
Opis książki : Clay Jensen wraca do domu ze szkoły i przed drzwiami znajduje dziwną paczkę. W środku jest kilka taśm magnetofonowych nagranych przez Hannah, koleżankę z klasy, która dwa tygodnie wcześniej  popełniła samobójstwo. Dziewczyna wyjaśnia, że istnieje trzynaście powodów, dla których zdecydowała odebrać sobie życie. Clay jest jednym z nich i jeśli wysłucha nagrania, dowie się dlaczego. Chłopak przez całą noc kluczy po mieście, a za przewodnika służy mu głos Hannah. Staje się świadkiem jej bólu i osamotnienia, a przy okazji poznaje prawdę o sobie i otaczających go ludziach, której nigdy nie chciał stawić czoła. Z przeraźliwą jasnością uświadamia sobie, że nie da się cofnąć przeszłości, podobnie jak nie da się powstrzymać przyszłości...
4/6

2 komentarze:

  1. dziękuję , ze ją opisałaś < 3 moim zdaniem ta książka jest niesamowita , ale każdy ma swój gust : *

    OdpowiedzUsuń
  2. Po przeczytaniu tego krótkiego streszczenia stwierdzam że nie należy tego czytać przed snem bo może siąść na wyobraźni. Szczególnie mojej !
    Może przeczytam !

    OdpowiedzUsuń